قهوه ساز, لوازم کافی شاپ, مقالات

انواع روش های دم کردن قهوه

انواع روش های دم کردن قهوه

در این مقاله قصد داریم معروف ترین روش های دم کردن قهوه را با هم مرور کنیم. این لیست همه متدهای دم آوری نیست ولی دسته کم 7 روش از اصلی ترین روش های دم کردن قهوه محسوب می شود. این روش ها به شرح زیر است:

  •         اسپرسو
  •         قهوه ترک
  •         قهوه قطره ای
  •         فرنچ پرس
  •         موکا پات
  •         دم سرد
  •         آئروپرس
انواع روش های دم کردن قهوه

انواع روش های دم کردن قهوه

اسپرسو

اسپرسو با فشار زیاد بخار آب گرم بر لایه های فشرئه پودر قهوه،تهیه می شود. اسپرسو قهوه ای غلیظ و با عطر و طعم زیاد است. اسپرسو شامل چربی و مواد جامد زیادی است. بارز ترین نشانه اسپرسو، لایه فوم روی آن و حجم کم آن است. آماده سازی یک شات قهوه اسپرسو نیازمند تبهر و آموزش بسیار است.

قهوه ترک

قهوه ترک تزریق قهوه بسیار ریز شده در آب جوش است. آنچه که دم کردن قهوه ترک را متمایز می کند، میزان آسیاب قهوه و پودر آن است. تا به امروز هیچ دستگاه برقی به منظورد آماده سازی قهوه ترک ساخته نشده استو کاملا به صورت سنتی و دستی بایستی فرایند آماده سازی انجام شود. قهوه ترک کامل ترین روش دم کردن قهوه است. پس اگر دوست دار قهوه سبک هستید، باید از آن دوری کنید.

قهوه قطره ای

قهوه قطره ای یکی از محبوب ترین روش های دم کردن قهوه است. این روش شامل ریختن آب گرم بر روی پودر دانه های قهوه است. قهوه حاصل از این متد، بسیار خالص و شفاف است و دارای میزان زیادی کافئین می باشد.

فرنچ پرس

فرنچ پرس یک دستگاه بسیار ساده که شامل یک لیوان و یک فیلتر است. روش آماده سازی قهوه در این روش بسیار آسان است، بدین صورت که آب داغ را روی پودر دانه های قهوه ریخته و اجازه دهید تا چند دقیقه در آن دم بکشد. سپس دسته پیستون را به آرامی به پایین فشار دهید تا پودر قوه را جداسازی کند. این مدل قهوه دارای دارای بدنه ضعیف تر نسبت به اسپررسو است اما از قهوه قطره ای متراکم تر است و دارای عطر و طعم زیادی است.

موکا پات

موکا پات وسیله ای برای دم آوری قهوه است که مشابه اسپرسو از بخار جهت فشار بر ترکیب آب و پودر قهوه استفاده می کند. اما دارای فشار بسیار کمتری است. به بیان دیگر در دستگاه اسپرسو فشار بخار به 9 بار می رسد در صورتی که در موکاپات حداکثر به 1 بار می رسد. قهوه موکا پات فاقد فوم و دارای دانه های چرب کمتری است و عطر کمی دارد و جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای برای اسپرسو است.

دم سرد

دم سرد روش مورد علاقه افرادی است که دارای مشکلات معده هستند. در این روش پودر قهوه مدت طولانی (12 تا 36 ساعت) در آب سرد هم زده می شود و در نهایت از یک صافی عبور داده شده و سرو می شود. از آنجا که فرآوری آن بسیار زمان بر است، معمولا در حجم زیاد آماده و در یخچال نگه داری می شود.

آئروپرس

Aeropress دستگاه قهوه ساز دستی است که به شما امکان می دهد از فشار برای دم کردن یک فنجان قهوه استفاده کنید. این روش شامل دو مرحله ای است. دستگاه آئروپرس ترکیب 2 دستگاه فرنچ پرس و اسپرسو میکر است . در واقع در این دستگاه در حالی که قهوه غوطه ور است تحت فشار هم قرار می گیرد. این قهوه از لحاظ طعم و بدنه شباهت بسیاری با اسپرسو دارد. از نکات مثبت این قهوه تطابق پذیری بالای آن است، یعنی می توان از یک قهوه لایت و ملایم تا یک قهوه  قوی و دبش را با آن دم کرد.

مشاهده قهوه سازها در فروشگاه

 مشاهده دستگاه های اسپرسو ساز در فروشگاه

مشاهده انواع دستگاه آسیاب قهوه 

ویدیوی محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *