Support
alborztajhiz logo
close

انواع چاقوی صنعتی آشپزی

به عنوان یک آشپز حرفه ای ، غیر معمول نیست که مجموعه های بزرگی بیش از ده ها نوع مختلف چاقوی آشپزخانه را بطور همزمان استفاده کنید.

پیچیده است؟ میتونه باشه. آیا باید چنین باشد؟ این بستگی به میزان زمانی که شما می خواهید صرف کنید ، و سطح دقتیکه می خواهید غذای شما داشته باشد، دارد. استفاده از چاقو که به طور خاص برای یک کار طراحی شده است ، باعث می شود هر برش سریعتر و آسان تر شود و مغز شما از محاسبه و پیش بینی های غیرضروری خالی شود.

در حقیقت ، اکثر مردم ، حتی کسانی که به هیچ وجه آشپزی نمی کنند ، معمولاً حداقل 3 تیغه مختلف برای مصارف مختلف دارند. و البته که هر کس بیش از یک یا دوچاقو ندارد ، ضروری نیست که در مورد چاقوها و نحوه استفاده از آنها بیاموزید.

محبوب ترین انواع چاقوی آشپزخانه

بیش از ده ها چاقوی آشپزخانه مختلف ، برخی با کارایی زیاد و برخی دیگر برای مصارف بسیار خاص طراحی شده است. 10 چاقوی موجود در این لیست محبوب ترین چاقوها برای کارهای روزانه آشپزی حرفه ای و نیمه حرفه ای است ک هدر ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

محبوب ترین انواع چاقوی آشپزخانه

محبوب ترین انواع چاقوی آشپزخانه

چهار چاقویی که در هر آشپزخانه ای باید باشد

  • چاقوی آشپزی (Chef’s Knife)

این چاقو مهمترین عضو خانواده چاقو هاست. بین 15 تا 31 سانتی متر طول دارد و از دسته چاقوهای پهن است. طول بیشتر به برش سریع تر و آسان تر کمک می کند، اما اگر دستان کوچکی دارید برای کنترل بهتر بایستی طول چاقو کوتاه تر باشد.

این چاقو تقریباً برای هر کاری در آشپزخانه قابل استفاده است. کدوها را خرد می کند ، گوجه فرنگی را تکه می کند ، و استیک ها را برش می زند. به همین دلیل است که این کالای مورد نیاز در هر مجموعه چاقوی آشپزخانه کوچک یا بزرگ است.

  • چاقوی کاربردی (Utility Knife)

معمولاً بین 10 تا 18 سانتی متر طول داشته و اغلب اوقات به عنوان چاقوی مینی آشپز از آن یاد می شود. چرا که می تواند مستقیم جهت سرو، برای برش سبزیجات و گوشت هایی که برای چاقوی سرآشپز خیلی کوچک هستند استفاده شود.

  • چاقوی سانتوکو (Santoku Knife)

سانتوکو نسخه ژاپنی چاقوهای آشپزخانه است به معنای “دارای سه مزیت” است. این نام گذاری بدلیل داشتن سه ویژگی  خرد کردن، بریدن و ریزکردن در این چاقوست. سانتوکو کوتاه تر و باریک تر از چاقوی آشپزی است و همین امر باعث می شود که حجم کمتری بتوان خرد کرد، اما گزینه مناسبی برای پوست گیری است.

  • قیچی آشپزی

اساساً قیچی آشپزی متشکل از دو چاقوی تیز است که  برای كاربردهای مختلفی در آشپزخانه، از خورد کردن سبزیجات تا برش مرغ و حتی آشپزی در فضای باز استفاده می شود.

چاقوهایی که داشتن آن ها خالی از لطف نیست

  • چاقوی استخوان (Boning knife)

همانطور که احتمالاً فهمیدید، چاقویی برای جدا کردن گوشت از استخوان، تهیه فیله ماهی و خرد کردن گوشت استفاده می شود. همچنین چاقوی مورد علاقه گیاهخواران است. چرا که  می توان از آن برای برش های خیلی باریک از ورقه های سبزی جات و صیفی جات استفاده کرد.

  • چاقوی نان (Bread Knife)

از این چاقو برای برش نان ، کیک و بعضی اوقات گوشت ، مرغ و غذاهای دریایی استفاده می شود. چاقوی نان به شکلی طراحی شده که به شما امکان می دهد نان را بدون فشار دادن یا خرد کردن برش بزنید. این چاقوها 18 تا 25 سانتی متر طول دارند. تیغه ها معمولاً باریک و دارای دندانه های بزرگ در لبه آن است.

  • ساتور (Cleaver)

ساتور سنگین ترین و بزرگترین چاقوی آشپزخانه است. ساتور معمولاً دارای تیغه ای بسیار قوی است که به شما امکان می دهد استخوان ها و گوشت ها را با یک حرکت خرد کنید. همچنین برای خرد کردن مواد سخت و ضخیم مانند کدو حلوایی یا کدو تنبل بسیار مفید است.

  • چاقو ی پوست کن (Paring Knife)

اگر عاشق تزیین خوراکی و نوشیدنی های خود هستید، داشتن چاقوی پوست کن ضروری است. معمولاً این چاقو  با یک تیغه 8 تا 10 سانتی نازک و نوک بسیار جادار همراه است. می توان از آن برای برش و لایه برداری میوه ها، سبزیجات و پیرایش چربی های اضافی با دقت و سهولت استفاده کرد.

  • چاقو ی استیک (Steak Knife)

عموماً به عنوان چاقو سر میز، از چاقوهای استیک استفاده می شود و نه تنها برای بریدن گوشت و ماهی بلکه برای بریدن سالاد و سایر غذاها (عمدتا پخته شده) مورد استفاده قرار می گیرد. چاقوهای استیک می تواند با لبه های دنده دار یا بدون دنده باشد. چاقوی دندانه دار عموماً محبوبیت بیشتری دارند ، زیرا می توانند مدت طولانی تری بدون تیز کردن همچنان تیز و برّنده بماند.

  • چاقوی خرد کردن سبزی جات (Nakiri Bocho)

چاقویی با اصالت ژاپنی است که بیشتر برای برش و خرد کردن سبزیجات استفاده می شود. دارای یک تیغه نازک و پهن است.

  • چاقوی فیله (Fillet Knife)

این چاقو بسیار شبیه به چاقوی استخوان است. با این حال ، تفاوت های ظریف بین این دو وجود دارد. از آنجایی که یک چاقوی استخوان برای جداکردن گوشت از استخوان طراحی شده است ، ضخیم تر است و از نیروی مقاومت بهتری برخوردار است. اما چاقوی فیله برای برش های نازک گوشت های نرمی مثل ماهی ساخته شده است و بنابراین به طور معمول نازک تر، بلندتر و انعطاف پذیر تر است.

سایر محصولات 

ویدیو محصولات 

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.