Support
alborztajhiz logo
close

سرچشمه همبرگر از کجاست؟

همبرگر غذای مورد علاقه مردم آمریکاست.فرقی ندارد شما یک آمریکایی باشید که فرصت کمی برای میل کردن ناهار دارد یا فرصت کافی دارد، در هر صورت هردو یک انتخاب دارند و آن چیزی نیست جز همبرگر.

همبرگر را میتوان هم در منو غذا فروشی های خیابانی،هم در فست فود ها و رستوران های چند ستاره مشاهده کرد. درسراسر جهان مکدونالد در هر ثانیه 75 همبرگر به فروش میرساند بنابراین جالب است بدانیم این ساندویچ گوشت خوشمزه از کجا سرچشمه می گیرد.

برگر

برگر

هامبورگ، خانه اول همبرگر

شاید شنیده باشید هامبورگ آلمان خانه اولین همبرگر است، در واقع نام شهر هامبورگ هم از این اسم الهام گرفته شده است. مفهوم ساندویچ خیلی قبل تر اختراع شد. در قرن نوزدهم، گوشت گاو از گاوهای هامبورگ،با سیر، پیاز، نمک و فلفل ترکیب شد، سپس به شکل پخت بدون نان تهیه شد تا استیک هامبورگ درست شود.این همبرگرهای اولیه با توجه به کیفیت گوشت گاو هامبورگ، بسیار لذیذ محسوب می شدند و بسیار گران قیمت بودند. هنگامی که مهاجران آلمانی وارد نیویورک و شیکاگو شدند، بسیاری با باز کردن رستوران ها درآمد قابل توجهی بدست آوردند. منوها غالباً شامل استیک هامبورگ، ولی نسخه آمریکایی از مدل آلمانی بود. این اغلب گرانترین ظرف در منو بود. در طول انقلاب صنعتی، کارگران کارخانه با استیک های هامبورگ از روی چرخ دستی های غذا پذیرایی می شدند. خوردن غذا برای آنها در حالی که ایستاده بودند دشوار بود ، بنابراین یک آشپز خلاق برای صرف راحت تر غذا گوشت را بین دو تکه نان ساندویچ قرار داد (نام مبتکرروش متأسفانه از بین رفته است) و اینگونه شد که ساندویچ هامبورگ متولد شد، تحولی که باعث افزایش محبوبیت این غذا در سراسر کشور شد.

در طی سالیان متمادی، همبرگر به سمبل غذاهای آمریکایی تبدیل شده است ، گرچه این غذا در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.همبرگرها در انواع و اقسام مختلفی تهیه می شوند، و حتی می توانند به سبک گیاهی نیز ساخته شوند. در کشورهایی مانند هند ، جایی که گوشت گاو در برنامه غذایی نمیگنجد، یک نوع سیب زمینی به نام Aloo Tikki محبوبیت دارد. با این حال، دستور مورد علاقه اکثریت کشورها، همبرگر با گوشت گاو است. در واقع همبرگرآنقدر محبوب است که ممکن است نتوان پاسخگوی تقاضای جهانی برای گوشت همبرگر بود. به تازگی ، دانشمندان برای برآوردن تقاضای عظیم گوشت همبرگر در سراسر جهان ، به فکر پرورش آن در ظروف آزمایشگاهی و در محیط آزمایشگاه افتاده اند. در مورد گوشت پرورش یافته در آزمایشگاه چه احساسی دارید؟

تجهیزات فست فود

فیلم محصولات

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.