Support
alborztajhiz logo
close

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در هر مکانی که در آن پخت و پز انجام شود نیاز به تجهیزات اولیه دارد حال این مکان می تواند منزل باشد یا یک مغازه مانند رستوران و یا کافی شاپ. اما به طور کلی تجهیزات آشپزخانه منزل با رستورانها و کافی شاپ ها کاملا متفاوت است، زیرا در منازل معمولا مواد غذایی در یک یا دو وعده در مقادیر کم درست می شود اما در مکان هایی که به عنوان یک شغل پخت و پز در آن انجام می شود مواد غذایی در مقادیر بسیار بالا درست می شود. همین امر باعث میشود که تجهیزات آشپزخانه صنعتی با خانگی کاملا متفاوت باشد.

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 

دسته بندی مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معمولا تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شش دسته تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • تجهیزات پخت: در دسته بندی مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی این تجهیزات بیشتر برای رستوران های بزرگ و یا ارگان هایی که غذا با تعداد زیاد طبخ میشود مورد استفاده قرار می گیرد و شامل دیگ های پخت برنج به دو روش پلو و چلو، دیگ های پخت خورش، اجاق گاز، گرمکن غذا،کباب پز و سرخ کن است.
  • تجهیزات آماده سازی: در قسمت مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی با استفاده از این تجهیزات میتوان مواد غذایی را برای پخت آماده کرد. این تجهیزات شامل خلال ساز سیب زمینی، سیخ گیر، چرخ گوشت، خردکن های صنعتی، آبمیوه گیری و سماور است.
  • تجهیزات برودتی: یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای فریز و یا سرد نگه داشتن مواد غذایی است. این تجهیزات شامل یخچال، آب سرد کن، فریزر و یخ ساز است. جالب است بدانید این تجهیزات بیشتر برای قسمت هایی استفاده می شود که دسر درست می کنند.
  • تجهیزات سرو: تا به حال دیده اید که بیشتر رستوران ها و فست فودها غذاهای خود را به صورت سلف سرویس ارائه می دهند،حال این مکان ها باید از بهترین تجهیزات سرو استفاده کنند. معمولا کیفیت این مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار مهم است زیرا باید به صورت مداوم شسته شود به همین دلیل معمولا از جنس ضد زنگ ساخته می شوند.
  • تجهیزات شست و شو: در زوینه ی مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی هر مکانی که با مواد غذایی سرو کار دارد موظف است برای رعایت بهداشت تجهیزات شست و شو را داشته باشد. این تجهیزات می تواند برای شست و شو ظروف و یا مواد اولیه مانند گوشت و مرغ و ماهی باشد.
  • حمل و نقل و نگهداری: حال غذا با رعایت بهداشت تهیه شده است و قرار است آن را در اختیار مشتریان قرار دهید برای این کار باید از تجهیزات حمل و نقل مواد غذایی استفاده شود تا غذاها با همان کیفیت اولیه به مشتری تحویل داده شود. توجه داشته باشید زیبایی در این قسمت به نسبت سایر قسمت های دیگر مهمتر است.

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در کافی شاپ

تجهیزات کافی شاپ باتوجه به نوع فعالیت هر کافی شاپ متفاوت است، زیرا در برخی از کافی شاپ ها فقط انواع آبمیوه ها و بستنی ها سرو می شود و در برخی دیگر علاوه بر آبمیوه و بستنی غذاهای فست فودی نیز سرو می شود. از مهم ترین لوازم کافی شاپ می توان به به لوازم بستنی فروشی، یخ در بهشت، انواع آبمیوه گیری ها، قهوه ساز و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

اغلب کافی شاپ ها بیشتر سفارشات مشتریان را بر روی همان کانتری که سفارش مشتری را گرفته اند آماده می کنند به همین دلیل اکثر تجهیزات کافی شاپ را می توان به راحتی مشاهده کرد. از اینرو بیشتر افرادی که می خواهند لوازم کافی شاپ ها را خریداری کنند به زیبایی آن بسیار دقت میکنند. نکته مهم بعدی دیگری که برای این دسته از تجهیزات صنعتی وجود دارد این است که به نسبت تجهیزات رستوارن ها و فست فودها بیشتر نیاز به شست و شو دارد به همین دلیل تمامی قسمت های این لوازم باید به راحتی از یکدیگر جدا شوند و قابل شست و شو باشند.

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در فست فود

امروزه یکی از پر طرفدارترین مشاغل فست فود است. اگر قصد راه اندازی یک فست فود را دارید بهتر است قبل از هر کاری با تجهیزات فست فود آشنا شوید، زیرا لوازم فست فود باید با توجه به نوع فست فودی باشد که می خواهید ارائه دهید. دلیل اهمیت این موضوع این است که گاهی برخی از افراد می خواهند تمرکز خود را بر روی پیتزا بگذارند این افراد باید از فر پیتزا ریلی استفاده کنند یا اینکه اگر قصد دارند به عنوان یک ساندویچی فعالیت داشته باشند باید حتما فر ساندویچی تهیه کنند. در حال حاضر بیشتر فست فودها برای اینکه رضایت مشتری را جلب کنند سالاد و دسر را به صورت سلف سرویس در اختیار مشتریان قرار می دهند این نوع از فست فودها باید تجهیزات سرو را تهیه نماند. اگر فردی قصد دارد که یک فست فود موفق راه اندازی کند باید به این نکته توجه کند که تجهیزاتی که برای آشپزخانه خود خریداری می کند باید دارای کیفیت بالایی باشد به خصوص فرها که بیشترین استفاده را در هر فست فودی دارند.

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در رستوران

تجهیزات رستوران یکی دیگر از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی است. هر رستورانی که می خواهد در کار خود موفق باشد باید به همان میزانی که به انتخاب سر آشپز دقت میکند به لوازم رستوران نیز توجه کند. هر سرآشپز موفق زمانی می تواند یک برنج را به بهترین شکل طبخ نماید که یک دیگ مناسب با شعله متوسط داشته باشد. یا اینکه اگر قرار است کباب با تعداد بالا طبخ شود تنها هنر سرآشپز این است که مواد اولیه کباب را به خوبی آماده نماید مابقی کارها برای پخت یک کباب لذیذ کاملا به تجهیزات آشپزخانه مانند کباب زن بستگی دارد.

یکی از قسمت های مهم در لوازم رستوران ها قسمتی است که می خواهید غذا را به مشتری تحویل دهید، در این لحظه به دلیل اینکه بشقاب ها و ظرفها نسبتا سنگین و بزرگ است گارسون نمیتواند با دست آنها را بر سر میزها ببرد و باید از تجهیزات حمل و نقل مواد غذایی استفاده کنند. البته در برخی از رستوران های سنتی به خصوص در  ایران غذاها به همان سبک و سیاق قدیمی در داخل سینی های مسی و سنتی تحویل مشتری داده می شود.

 

مشاهده ی فیلم معرفی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.