Support
alborztajhiz logo
close

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز

آموزش طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز قیفی

حاشیه سود بالا دستگاه بستنی ساز و محبوبیتی که این خوراکی بین کودکان و بزرگسالان دارد، باعث شده است که علاوه‌بر بستنی‌فروشی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها، بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی و لبنیاتی‌ها نیز نسبت به تهیه این دستگاه اقدام کنند. شاید برای شما هم جای سوال باشد که بستنی قیفی نرم و خوشمزه‌ای که از بستنی فروشی‌ها تهیه می‌کنید، چگونه در دستگاه بستنی ساز قیفی تهیه می‌شوند. در این مقاله ما شما را با طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز آشنا می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که نحوه کار با این دستگاه‌ها چگونه است. همچنین برای آشنایی با نکات مهم برای تهیه بستنی خوشمزه‌تر و با‌کیفیت‌تر توسط دستگاه بستنی ساز قیفی مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

لیست مواد مورد‌نیاز برای تهیه بستنی قیفی

لیست مواد مورد‌نیاز برای تهیه بستنی قیفی

اولین مرحله طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز؛ آماده‌سازی مواد اولیه

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بستنی‌های بازار، بستنی قیفی است. برای تهیه این بستنی که بافتی نرم دارد به دستگاه بستنی‌ساز قیفی نیاز دارید. با دریافت لیست قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی می‌توانید دستگاه مورد‌نظرتان را به‌راحتی انتخاب کنید؛ اما برای تهیه این بستنی قبل از هرچیز به آماده‌سازی مواد اولیه نیاز دارید. لیست مواد اولیه مورد‌نیاز برای تهیه بستنی قیفی دستگاهی معمولا شامل موارد زیر می‌شود: 

  • شیر
  • شکر
  • زرده تخم‌مرغ
  • خامه
  • پودر بستنی
  • کره
  • صعلب
  • وانیل

بستنی قیفی دستگاهی نسبت به بستنی‌های دیگر، خامه‌ بیشتر و کره کمتری دارد. همین موضوع باعث می‌شود که بافت این بستنی نسبت به بستنی‌های کارخانه‌ای نرم‌تر باشد و در دهان به‌راحتی آب شود.

مراحل تهیه بستنی قیفی توسط دستگاه‌ بستنی ساز صنعتی با پودر بستنی

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز بسیار ساده است و تقریبا هر فردی با هر تجربه‌ای می‌تواند به‌راحتی آن را انجام دهد. اصلی‌ترین ماده‌ای که برای تهیه بستنی قیفی دستگاهی نیاز دارید، پودر بستنی است. طرز تهیه بستنی با پودر بستنی هم با شیر و هم با آب قابل انجام است. در ادامه با هر دو روش تهیه بستنی بر پایه شیر و آب آشنا می‌شویم. 

در‌صورتی‌که صاحب یک کافه هستید که منوی متنوعی از بستنی‌ها دارید با قرار دادن دستگاه بستنی ساز در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تهیه این دستگاه می‌توانید خدمات باکیفیتی به مشتریانتان عرضه کنید. همچنین با تهیه دستگاه بستنی‌ساز سرعت خدمت‌رسانی نیز به نحو قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

مخلوط کردن مواد و ریختن آن داخل دستگاه بستنی ساز

مخلوط کردن مواد و ریختن آن داخل دستگاه بستنی ساز

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز بر پایه شیر 

برای تهیه بستنی قیفی دستگاهی ابتدا باید 2 کیلوگرم پودر بستنی را با 7 لیتر شیر پرچرب مخلوط کنید. برای مخلوط کردن پودر بستنی با شیر در تجهیزات کافی شاپ یا بستنی فروشی به یک همزن صنعتی نیاز خواهید داشت. بعد از مخلوط کردن مواد و تهیه مایه بستنی، آن را به مدت 2 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس مایه سرد شده را از یخچال خارج کنید و داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. 

تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز قیفی بر پایه آب 

اگر از پودر بستنی برای تهیه بستنی قیفی دستگاهی استفاده می‎‌کنید، به جای شیر از آب هم می‌توان استفاده کرد. برای تهیه بستنی به 2 کیلوگرم پودر بستنی و 5 لیتر آب تصفیه شده نیز دارید. به کمک یک همزن پودر بستنی و آب را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط آماده شده را به مدت 2 تا 4 ساعت داخل یخچال بگذارید. بعد از گذشت این زمان، بستنی آماده است و آن را می‌توانید داخل دستگاه بریزید.

طرز تهیه بستنی قیفی؛ دستگاه بستنی ساز چگونه کار می‌کند؟ 

حال که با تهیه مایه بستنی آشنا شدیم، مهم‌ترین سوال این است که دستگاه بستنی ساز قیفی چگونه کار می‌کند و چگونه از آن می‌توان برای ارائه بستنی قیفی به مشتریان استفاده کرد؟ ابتدا باید مواد اولیه‌ای که تهیه کرده‌اید را داخل دستگاه بریزید. سپس مراحل کره‌گیری، ترکیب و سرمایش توسط خود دستگاه انجام می‌شود. یک مزیت دیگر تهیه بستنی به وسیله دستگاه بستنی این است که اگر اندازه کره از میزان 3 تا 6 درصد کل مواد بیشتر باشد، یک مرحله اضافه‌تر توسط دستگاه انجام می‌شود. در این مرحله کره اضافی از دستگاه خارج خواهد شد. به‌این‌ترتیب مایه بستنی هیچ کریستال بزرگی ندارد و یکدست و نرم خواهد بود. سپس بستنی آماده مصرف است. بسته به نوع دستگاه می‌توانید بستنی را به‌صورت قیف، اسکوپ یا رول به مشتری ارائه دهید.

در داخل دستگاه بستنی ساز یک همزن قرار دارد که مایه بستنی را به‌صورت مرتب و زمان‌بندی‌شده هم می‌زند. مزیت این عملکرد دستگاه بستنی ساز این است که مانع ایجاد کریستال‌های بزرگ یخ در داخل بستنی می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که بستنی قیفی دستگاهی همواره بافت نرم و لطیف داشته باشد. برای تهیه بهترین دستگاه بستنی ساز و دستگاه اسپرسو ساز صنعتی برای کافی شاپتان‌ می‌توانید با کارشناسان البرز تجهیز در تماس باشید.

آخرین مرحله تهیه بستنی قیفی با دستگاه بستنی ساز؛ انتقال بستنی به قیف 

در آخرین تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز قیفی باید بستنی داخل قیف‌ ریخته شود. در این مرحله قیف بستنی خالی را باید بردارید و مخلوط بستنی آماده شده را به وسیله اهرم دستگاه به داخل قیف بریزید. این تزریق معمولا با استفاده از فشار هوا یا سیستم هیدرولیک انجام می‌شود. در نهایت نیز می‌توانید روی بستنی را با سس شکلات یا سس میوه‌ای، تکه‌های شکلات یا آجیل تزیین کنید. به کمک بهترین دستگاه اسپرسو ساز صنعتی و دستگاه بستنی ساز می‌توانید آفوگاتو را نیز به منوی بستنی فروشیتان‌ اضافه کنید. 

آشنایی با اجزای دستگاه بستنی‌ساز صنعتی برای تهیه بستنی قیفی 

حال که با طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز آشنا شدیم، برای شناخت کامل از دستگاه بستنی ساز و نحوه عملکرد آن بهتر است یک نگاه کلی به اجزای این دستگاه داشته باشیم. دستگاه بستنی ساز صنعتی از بخش‌‌های مختلفی ساخته شده است که شامل سیستم تبرید، قیف مخلوط، همزن، سیلندر انجماد، کنترل Overrun، نمایشگرها و نازل‌ها می‌شود. عملکرد هر بخش دستگاه بستنی ساز قیفی به شرح زیر است:

  • سیستم تبرید: سیستم تبرید وظیفه خنک کردن مخلوط بستنی تا دمای مطلوب برای انجماد را بر‌عهده دارد که از بخش‌های کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط تشکیل شده است.
  • قیف مخلوط: بستنی قبل از انجماد در قیف مخلوط ذخیره می‌شود. این قیف معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته شده و ظرفیت آن از چند لیتر تا چند گالن است. 
  • همزن: قطعه همزن در دستگاه بستنی ساز نیز از یک تیغه چرخان درست می‌شود که در داخل قیف مخلوط قرار دارد. به وسیله این همزن بستنی به‌صورت مداوم مخلوط می‌شود تا بستنی بافتی صاف و یکدست داشته باشد. 
  • سیلندر انجماد: سیلندر انجماد یک محفظه استوانه‌ای است که در داخل دستگاه قرار دارد. مخلوط بستنی در این محفظه منجمد می‌شود. سیستم تبرید این سیلندر را خنک می‌کند تا دمای آن برای انجماد مطلوب به دقت تنظیم شود.
  • کنترل Overrun: به مقدار هوای وارد شده به بستنی در طول فرایند انجماد اشاره دارد. برخی از دستگاه‌های بستنی ساز قیفی به ویژگی کنترل بیش‌از‌حد مجهز هستند. این ویژگی به اپراتورها اجازه می‌دهد تا میزان هوای بستنی را تنظیم کنند و در نتیجه می‌توان بستنی با بافت‌ و ‌قوام متفاوت و دلخواه تهیه کرد.
  • کنترل‌ها و نمایشگرها: برخی دستگاه‌های بستنی‌ساز به کنترل‌ها و نمایشگرهای کاربرپسند مجهز هستند. اپراتورها به کمک این امکانات می‌توانند بر دمای انجماد نظارت داشته باشند و آن را تنظیم کنند.
  • نازل‌های توزیع‌کننده: جز نهایی یک دستگاه بستنی‌ساز نازل است. به کمک نازل، بستنی در قیف یا ظرف‌های بستنی ریخته می‌شود. نحوه طراحی نازل نقش مهمی در دستیابی به شکل چرخشی نمادین بستنی قیفی دارد.

کلیه اجزا دستگاه با هماهنگی عمل می‌کنند تا یک بستنی قیفی با همان شکل معروف و دوست‌داشتنی به مشتریان عرضه شود. 

دستگاه بستنی ساز قیفی؛ تهیه راحت و سریع بستنی با درآمدزایی بالا

در این مقاله با طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز آشنا شدیم. تهیه بستنی به کمک دستگاه بستنی ساز راحت است و عملکرد دقیق و مطمئنی دارد. کافیست یک دستگاه بستنی ساز با قابلیت‌های پیشرفته تهیه کنید و برای تهیه بستنی نیز توجه ویژه‌ای به خرید مواد اولیه باکیفیت داشته باشید. بقیه مراحل توسط دستگاه به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. در نهایت نیز با فشار یک اهرم می‌توانید در زمانی کوتاه مقدار بالایی بستنی تهیه کرده و به مشتریان عرضه کنید. 

با‌توجه‌به نکاتی به آن اشاره کردیم، مهم‌ترین اصل برای تهیه یک بستنی قیفی خوشمزه با بافت نرم، تهیه یک دستگاه بستنی ساز با کیفیت و مدرن است. نمونه‌های جدید دستگاه‌های بستنی‌ساز به کنترل‌ها و نمایشگرها مجهز هستند. به کمک این امکانات می‌توان میزان دمای دستگاه را برای نرمی و سفتی بستنی تنظیم و کنترل کرد و بستنی دلخواهتان را تهیه کنید. اگر در خصوص تهیه دستگاه بستنی ساز نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، در بخش نظرات سوالاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.