Support
alborztajhiz logo
close

راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود و مراحل راه اندازی فست فود و یا به عبارتی وسایل مورد نیاز راه اندازی فست فود  که شامل تجهیزات پخت مرغ سوخاری تجهیزات برگر تجهیزات پیتزا تجهیزات ساندویچی که تمام زیرمجموعه های دونر کباب و مرغ بریون رو و دیگه براتون بگم تجهیزات فلافلی رو در بر میگیرد.

راه اندازی فست فود خط سوخاری

تجهیزات مرغ سوخاری به تجهیزاتی گفته میشه که شامل دستگاه پخت مرغ سوخاری که در ایران دستگاه هنی پنی بسیار شهرت داره و بعد از اون می رسیم به دستگاه پودر زن و یا بردینگ که به صورت تک لگن و دو لگن در بازار موجود هست و بعد می رسیم به دستگاه منینیتور یا همون سس زن مرغ سوخاری که دو مدل داره یک مدل که به صورت سادست و یک مدل که اصطلاحا بهش میگیم تحت خلا.و نمونه ی دیگر دستگاه دیگر گرمخانه یا همان دیس پلی مرغ سوخاری است . این مجموعه ی کامل تمامی ساختار تجهیزات پخت مرغ سوخاری رو تشکیل میده . شما برای اینکه بتونید یک خط سوخاری راه اندازی کنید به این دستگاه ها نیاز دارید عزیزان من تا یک نتیجه فوق العاده عالی و درجه یکی رو دریافت کنید. 

راه اندازی فست فود برگر

بعد از اون وارد برگر میشیم . برگراین غذای خوشمزه و بسیار پرطرفدار که البته برای راه اندازیش تجهیزات زیادی لازم نداریم.برای راه اندازی یک خط برگر شما نیاز به گریل دارید. گریل البته می تونه از نمونه ای پی دبلیو آمریکایی یا طرح ای پی دبلیو آمریکا یی باشه و یا حتی یک گریل ساده پایه دار باشه که شما بتونید به راحتی از اون استفاده کنید.و در کنار اینها نیاز به تاپینگ دارید. تایپینگ ساندویچ ، تاپینگ ساندویچی که یکی از ابزارهای بسیار بسیار پر کاربرد در تجهیزات فست فود به حساب می یاد. چون هم در بحث ساندویج استفاده میشه و هم در پیتزا.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

این تجهیزات بسیار پیش پا افتاده ای هست که البته توی بحث برگر استفاده میشه ولی توو بخش آماده سازی برگر هم شما نیاز به چرخ گوشت دارید نیاز به میز کار استیل دارید . این مطلب رو در پرانتز خدمتتون عرض کنم دوستان من ،شما توشما توو بخش اماده سازی و نگهداری تمام تجهیزات فست فود یک سری مشترکات دارید مثل یخچال ایستاده و یا فریزر ایستاده. مثل فریزر روی میز کار و یا یخچال روی میز کار و خیلی از تجهیزات دیگه مثل هود  استیل. اینها تجهیزاتی هستند که در کلیه این سیستم  مشترکند و شما اگر خط سوخاری راه اندازی کنید به بسیاری از این تجهیزات احتیاج دارید و خط برگر همینطور ، پیتزا همینطور و یا حتی دونر کباب. این کلیت مسئله ای بود که باید در اختیار شما عزیزان میزاشتم .

راه اندازی فست فود خط پیتزا

تجهیزات پخت پیتزا

تجهیزات پخت پیتزا

بعد از این میرسیم به تجهیزات پخت پیتزا. برای اینکه شما تجهیزات پخت پیتزا رو خریداری کنید .البته با یک مشاوره خیلی خوب متوجه میشید که از پیتزا صندوقی استفاده کنید یا از پیتزای ریلی. دستگاه پخت پیتزا صندوقی خب اون هم نمونه های مختلف داره یک نمونه ای داره که خیلی سادست و قیمت خیلی پایین تری داره و یه نمونه ای داره که اصطلاحا بهش میگین طرح ایتالیایی و یا حتی فرهای صندوقی ایتالیایی.

وسایل مورد نیاز فست فود

به هر حال قیمت خیلی بالایی دارند ولی طرفداران زیادی دارند. در کنار اون ما فر پیتزا ریلی رو داریم که ما نمونه ی امریکاییش که مشهور ترین اونها لینکلن و نمونه ایتالیایی  زانولی رو داریم.فر پیتزا ریلی البرز رو داریم و یا هرماگین و هاوین و خیلی از برندهای دیگه ای که در بازار موجوده و شما میتونید اون رو انتخاب کنید و تهیه کنید و خط پیتزاتون رو راه اندازی کنید..شما برای اینکه توی بحث تجهیزات پخت پیتزا بتونید یک لاینی رو راه اندازی کنید حتما به تاپینگ پیتزا هم احتیاج دارید.همون تاپینگ ساندویچی که در برگر خدمت شما معرفی کردم.

راه اندازی فست فود ساندویچی

بعد از این میرسیم به تجهیزات ساندویچی .تجهیزات ساندویچی شامل تجهیزات فلافلی، تجهیزات دونر کباب، مرغ بریون و هات داگ و خیلی از چیز های دیگه ای میشه که خدمت شما اعلام می کنم.تجهیزات فلافلی که قبل تر از این فقط یک فر ساندویچی خریداری می کردند که سرخ کن هایی داشت که داخل اون به صورت دستی قرص فلافل رو می‌ریختند پخت می‌کردند و برای مشتری سرو میکردند.ولی این روش بعد از مدتی منسوخ شد صنعتگران ما اومدند دستگاه فلافل زن رو اختراع کردند.دستگاه فلافل زنی که در دو مدل فلافل زن رومیزی و فلافل زن ریلی در بازار موجود که بسته به نیازتان میتونید انتخاب کنید و در نهایت خریداری کنید و اون ساختار رو راه اندازی کنید. بعد از اون ، بعد از اینکه از فلافل بگذریم میرسیم به تجهیزات دونر کباب . 

راه اندازی فست فود کباب ترکی

راه اندازی فست فود کباب ترکی

راه اندازی فست فود کباب ترکی

تجهیزات دونر کباب که طرفدار بسیار زیادی داره، انواع دستگاه دونر کباب تک سیخ رومیزی، دو سیخ رومیزی،تک سیخ ایستاده دو سیخ استاده ، سه سیخ، چهار سیخ، در بازار موجود و تنوع این ماشین‌آلات به خاطر اینه که مردم از دونر کباب بسیار استقبال کردند و به هر ترتیب زمانی که شما از خوردنی خوشمزه ای استقبال کنید صنعتگران میان در اون حوزه نوآوری می کنند و تجهیزات رو مدرن میکنند و تجهیزات متنوع تری تولید می کنند.

وسایل فست فود کباب ترکی

از خود دستگاه دونر کباب که بگذریم میرسیم به چاقویی که شما باید دونر کباب رو برش بزنید و اون چاقو میتونه به صورت ساده و معمولی باشه مثل چاقوهای خانگی ولی بلندترو یا میتونه به صورت برقی باشه که اصطلاحا بهش میگیم چاقو برقی کباب ترکی که کار رو خیلی راحت و ساده کرده که شما فقط کافیه چاقوی برقی رو روی دونر بکشید و دونر رو تکه تکه کنید و در پایین آن بر روی صفحه چدن گریل بریزه و بعد برای مشتری سرو کنید. البته تجهیزات دیگر دونر کباب دیگه مرتبط میشه به یخچال ها و فریزرهاو قسمت آماده سازی که تاحدودی خدمت شما معرفی کردم.

راه اندازی فست فود مرغ بریان

راه اندازی فست فود مرغ بریان

راه اندازی فست فود مرغ بریان

تجهیزات دیگری که شما میتونید در زیر مجموعه فست فود و ساندویچ استفاده کنید جوجه گردانهجوجه گردان که خیلی طرفدار زیادی داره که در اون مرغ بریون می‌پزند دو مدل داره یک مدل جوجه گردانه که با گاز کار میکنه و یک مدل که اصطلاحا بهش میگن مرغ بریان ذغالی. اون مدلی که با گاز کار میکنه ایستاده است و در مدل‌های تک سیخ دو سیخ 6 سیخ 12 سیخ در بازار موجوده. که از ما ها توی مغازه ها دیدیم که جلوی درب مغازه می‌گذارند برای اینکه نمایش داشته باشه مرغ بریان که خریداری می‌کنند و در نهایت استفاده می‌کنند.نمونه دیگر مرغ بریان ذغالیه که به صورت خوابیدست و این مرغ بریان در ابتدا در کشور لبنان سوریه و ترکیه اختراع شد و بعد این سیستم این ساختار کپی شد و در ایران ساخته شد و به مشتریان عزیز ارائه شد.

تجهیزات فست فود هات داگ

تجهیزات دیگری که در بخش ساندویچ استفاده میشه مثل هات داگ رولی که خب به هر ترتیب اونم طرفدار خودش رو داره مثل هات داگ گردشی و چرخ فلکی که اون هم طرفداران خودش رو داره.این کلیه ی مجموعه ای هست که  شامل زیرمجموعه تجهیزات فست فود می‌شود شما برای اینکه بخواهید تجهیزات فست فود رو خریداری کنید حتما باید با مشاورین بسیار عالی و زبده ای ارتباط برقرار کنید که هم می‌توانند نمونه های دست دوم این دستگاه را به شما معرفی کند و هم میتونند نمونه های آکبند این دستگاه رو به شما معرفی کنند.

تجهیزات دست دوم فست فود

 اصلا نگران نباشید خرید تجهیزات دست دوم اصلاً کار اشتباهی نیست مسئله اینجاست که تکنسین و یا مشاوری که  با شما داره ارتباط برقرار می‌کنه تا تجهیزات دست دوم را به شما معرفی کنه باید اون تجهیزات سالم و سلامت باشند. عزیزانم چون بعضی از تجهیزات هستند که قطعات اونها هزینه‌های بسیار بالایی داره و شما متاسفانه ممکنه بعد از مدت زمان کوتاهی متحمل هزینه و سوخت مالی بشین و این خیلی برای شما میتونه گران تمام شه.

تجهیزات لازم برای راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود اگر به فکر راه اندازی فست فود هستید اما کاملاً مطمئن نیستید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید، به  جای مناسبی آمده اید. در این پست لیست تجهیزات فست فود را که شامل مهمترین وسایل مورد نیاز شما می شود آورده شده است.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

سرخ کن صنعتی

کسانی که با راه اندازی فست فود آشنا هستند میدانند که فست فودها شاید بیشتر به خاطر عرضه خوراکی های سرخ شده در بین مردم محبوبیت پیدا کرده باشند. در نتیجه، سرخ کن های تجاری در لیست تجهیزات ضروی فست فودها قرار دارند. ماهی ،قارچ، مرغ،سیب زمینی سرخ شده ، پیاز سوخاری از محبوب ترین نوع غذای سرخ شده هستند. اما این بدان معنی نیست که شما نمی توانید چیزهایی مانند بستنی، موز، را نیز سرخ کنید.

سرخ کن صنعتی

سرخ کن صنعتی

از آنجا که همه آشپزخانه ها یکسان نیستند، انواع مختلفی از سرخ کن در بازار وجود دارد. بعضی از آنها فضای کمتری دارند و به راحتی در بالای پیشخوان جا می گیرند. این نوع برای آشپزخانه های کوچکتر گزینه ایده آلی است. سایر سرخ کن ها از نظر اندازه بزرگتر هستند و به فضای بزرگتری نیاز دارند. این سرخ کن ها عمیق تر هستند و  2 مخزن و یا حتی تا 6 عدد مخزن داشته باشند که باعث می شود بتوان حجم زیادی از مواد غذایی را همزمان سرخ کرد. آخرین گزینه هم برای مکان هایی که دسترسی به گاز ندارند تحت عنوان سرخ کن برقی استفاده می شود.

تجهیزات نگهداری فست فود

برای مراحل راه اندازی فست فود از آنجایی که یکسری از غذاها به صروت از پیش آماده در فست فود یا رستوران ها موجود هستند و هنگام سفارش فقط در فر یا دستگاه سرخ کن قرار می گیرند وجود یخچال ها برای محیط های رستورانی امری بسیار ضرروی است.حال بسته به این که مورد استفاده ما از یخچال ها چه کاری باشد و فضای کار ما چه اندازه باشد یخچال ها در سایزها و ابعاد مختلف موجود می باشند.در نهایت اینکه محبوب ترین یخچال ها برای محیط های رستورانی مدل درب شیشه ای است که بتوان محتویات یخچال را از بیرون هم دید.

هود صنعتی فست فود

هود صنعتی فست فود

هود صنعتی فست فود

هود در آشپزخانه تجاری یک وسیله ضروری برای امنیت شما و کارکنان آشپزخانه است. وجود هود از آنجایی که کمک می کند تا هوای آشپزخانه شما از دود و چربی های ناخواسته خلاص شود بسیار کمک کننده است. این فرایند هوای آشپزخانه شما را تازه نگه می دارد و مهمتر از همه ، خطر آتش سوزی را کاهش می دهد. اگر صاحی یک رستوران یا فست فود با فضای کوچک هستید، یک سیستم تهویه مناسب بسیار کمک کننده است. هودها در انواع و اقسام مختلفی بسته به نوع فعالیت و فضت ارائه می شوند.هود فر پیتزا، هود فر ساندویچ ساز، هود استیل جداگانه برخی از انواع  این نوع هود ها هستند.

تاپینگ سرد پیتزا و ساندویچ

تاپینگ سرد پیتزا و ساندویچ

تاپینگ سرد پیتزا و ساندویچ

یکی دیگر از ملزومات فست فودها تاپینگ ها می باشند. در واقع از آنجایی که محتویات غذاهای فست فودی متنوع است برای سرعت بخشیدن در عملیات تهیه و آماده سازی غدا این نوع از وسایل تهیه شده و به دلیل وجود محفظه یخچالی بدون برفک در پایین دستگاه، میتوان مواد مورد استفاده را خرد و آماده کرده و درفضاهایی که روی دستگاه تعبیه شده به مدت زیاد در فضای خنک نگه داری کرد.از انواع این دستگاه ها می توان به تاپینگ پیتزا و ساندویچ، تاپینگ بستنی، تاپینگ سرد رومیزی برای غذاهای سرد و سالادها و .. اشاره کرد.

سینک صنعتی

سینک صنعتی

سینک صنعتی

عزیزانی که در زمینه ی راه اندازی فست فود فعالیت میکنند باید بدانند حفظ محیط بهداشتی نه تنها برای سلامتی کارمندان و مشتریان مهم است بلکه قانون نیز هست. به همین دلیل هر رستوران یا فست فود به سینک های تجاری نیاز دارد. این که آیا شما از یک سینک ظرفشویی برای شستن دستها ، شستشوی مواد کم یا زیاد استفاده می کنید ، یک سینک ظرفشویی وجود دارد که متناسب با نیاز شما باشد. شما میتوانید سینک یک لگنه، دو لگنه، عمیق، با عمق کم را بسته به نیاز خود و نوع چیدکان و فضای آَشپزخانه تهیه کنید. نوع سینک ظرفشویی مورد نیاز شما تا حد زیادی به چیدمان آشپزخانه شما بستگی دارد، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب از طراحی خود اطلاع داشته باشید.

قفسه استیل نگهداری مواد

هنگام آماد سازی فضای رستوران یا راه اندازی فست فود، توجه به تعبیه مکان مناسبی ذخیره کردن اقلام خریداری شده و مواد اولیه مورد نیاز در تهیه غذاها امری ضروری است. قفسه بندی یک راه حل جمع وجور و مناسب است. قفسه دیواری را می توان روی دیوارها چسبانید و برای آشپزخانه هایی که فضای کمی برای واحدهای قفسه بندی سنتی دارند، مناسب است.تهیه تجهیزات مناسب فقط یک قدم به سمت رستوران داری است. شروع این کار یک فرایند پیچیده است که به ماه ها برنامه ریزی نیاز دارد. بنابراین تا زمانی که  پایه و اساس رستوران خود را در آن مستقر نکنید ، در خرید تجهیزات عجله نکنید. اما هنگامی که به مرحله آماده سازی و خرید تجهیزات و ملزومات رسیدید، این مقاله می تواند یک راهنمای مفید برای شما باشد.

فر پیتزا

فر پیتزا ریلی

فر پیتزا ریلی

در زمینه ی راه اندازی فست فود فر پیتزا امروزی در انواع برقی و گازی و یا ترکیب برق و گاز موجود است که با گسترش صنعت فست فود، عضو جدایی ناپذیر این کسب و کار محسوب می شود. فرپیتزا برقی از یک یا چند المنت یا شعله حرارتی برای ایجاد گرما و پخت مواد غذایی استفاده می‌کند. در بعضی مدل‌ها المنت یا شعله در پایین دستگاه قرار گرفته‌اند و در بعضی مدل‌ها هم در بالای دستگاه و هم در پایین آن از این استفاده می‌شود. ترموستات دستگاه میزان حرارت را اندازه می‌گیرد و با خاموش و روشن کردن ، حرارت درون دستگاه را روی میزان مورد نظر نگه می‌دارد. مهمترین استفاده فر در صنعت فست فود، تولید پیتزاست که عملا بدون آن فست فود شما باید پیتزا را از منوی خود حذف کند. شرکت لینکلن یکی از اولین کمپانی هایی است که فر پیتزای ریلی را اختراع کرده و امروزه در این صنعت پیشرو میباشد و میتوانیم بگوییم که تقریبا تمامی شرکت هایی که بعد از لینکلن این فر ریلی را تولید کرده اند از این شرکت تقلید کرده اند و البته شرکت های ایرانی همچون البرز و هرماگی و هاوین نیز ااز این قائله مستثنا نیستند و با ساختاری فوق العاده از فر های لینکلن کپی برداری کرده و اقدام به تولید این فرها نموده اند .

در کنار فر های ریلی پیتزا انواع فر صندوقی نیز در بازار جهانی موجود میباشد . البته فر های صندقی پیتزا ساختاری کاملا سنتی دارد و خیلی از آشپزهای قدیمی رستوران های ایتالیایی پخت در فر های صندوقی را نمیپسندند و فر صندوقی را بیشتر تایید میکنند . و یکی از شرکت های بسیار قدرتمند در این صنعت در عرصه ی جهانی شرکت پیتزا مستر آمریکا میباشد که این فرها را با ساختاری عجیب و قدرتمند تولید میکند . البته شرکت های همچون زانولی ایتالیا نیز هستند که این کار را انجام میدهند و خیلی از افراد که  در زمینه ی راه اندازی فست فود فعالیت میکنند از فر های پیتزای صندوقی زانولی در پروژه های خود استفاده میکنند .

گریل صنعتی

گریل صنعتی

گریل صنعتی

گریل صنعتی ابزاری بسیار عالی و کار آمد است برای مراحل راه اندازی فست فود در راه اندازی فست فود ، گریل صنعتی در مدل های مختلف پایه دار و رومیزی طرح APW در بازار موجود میباشد که مشتریان گرامی و یا راه اندازهای محترم متناسب با نیاز و جانمایی در فست فود از آن استفاده میکنند . گیرل صنعتی عمدتا در فست فود های برگر و یا رستوران های بین المللی استفاده میشود و به واسطه ی این دستگاه انواع برگر و استیک طبخ میشود که در بین مشتریان طرفداران بسیار زیادی دارد .

فر ساندویچی

فر ساندویچی

فر ساندویچی

فر ساندویچی مراحل راه اندازی فست فود ابزاری بسیار عالی است برای راه اندازی فست فود ، فر ساندویچی در انواع مدل های 3 و یا 4 ویا 5 کاره تولید میشود و مجموه ای کامل از گریل و شعله و سرخ کن و فر پیتزا و هود را در بر میگیرد ، عموما فرهای ساندویچی برای راه اندازی فست فود ساندویچی به کار میرود . اگر میخواهید که با کمترین هزینه یک فست فود را راه اندازی کنید میتوانید از فر ساندویچی استفاده کنید . زیرا با خرید یک فر ساندویچی شما هم گیریل دارید و هم سرخ کن و فر پیتزا و شعله ، به عبارتی شما تمام خط پخت یک آشپزخانه فست فودی را در یک دستگاه با کمترین هزینه جای داده اید . البته در فلافلی ها نیز از فر ساندویچی به وفور استفاده میشود . زیرا که هزینه ی کمی دارد و کاربرد زیاد و کاربران میتوانند یک منوی عالی و فوق العاده با یک فر ساندویچی داشته باشند . امید است توانسته باشیم با توضیحاتی اجمالی پیرامون راه اندازی فست فود کمکی به شما عزیزان در ارتباط با شناخت این ساختار بسیار قوی در تجهیزت آشپزخانه صنعتی کرده باشیم ، شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران البرز تجهیز در ارتباط باشید .

 

مشاهده کلیه ی تجهیزات فست فود

ویدیو محصولات البرز تجهیز

سایت البرز تجهیز

WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.