Support
alborztajhiz logo
close

تنظیم درجه آسیاب قهوه بر‌اساس نوع دستگاه و قهوه

نحوه تنظیم درجه آسیاب قهوه

راهنمای تنظیم درجه آسیاب قهوه مخصوص کافی شاپ ها

انتخاب صحیح درجه آسیاب قهوه کمک می‌کند که یک قهوه با بهترین کیفیت آماده کنید. درجه آسیاب قهوه یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی عطر و طعم قهوه تاثیر می‌گذارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که بهترین درجه آسیاب قهوه با‌توجه‌به روش دم‌آوری و نوع نوشیدنی مورد‌نظرتان کدام است. البته در برخی مواقع نیز انتخاب درجه آسیاب دانه‌های قهوه به سلیقه شما بستگی دارد. اگر برای کافی شاپ یا کافه‌تان به دنبال انتخاب قهوه با بهترین درجه آسیاب هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

انواع درجه آسیاب قهوه بر‌اساس نوع نوشیدنی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار برای انتخاب درجه آسیاب قهوه، نوع نوشیدنی است. انواع قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار با دستگاه‌های مختلف و به روش‌های متفاوتی دم‌آوری می‌شوند. همین موضوع روی درجه آسیاب قهوه نیز تاثیر می‌گذارد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که برای نوشیدنی‌های کافئین‌دار پر‌طرفداری مانند قهوه اسپرسو، قهوه ترک و قهوه فرانسه، دانه‌های قهوه با چه درجه‌ای باید آسیاب شوند. در نهایت نیز خرید تجهیزات مورد‌نیاز و با‌کیفیت نقش موثری در ارائه خدمات بهتر به مشتریان دارد. برای اطلاع از قیمت دستگاه قهوه ساز اسپرسو برای کافی شاپ می‌توانید با کارشناسان البرز تجهیز در تماس باشید. 

آسیاب ریز؛ بهترین درجه آسیاب قهوه اسپرسو

بیشترین نوع قهوه‌ای که در کافی شاپ‌ها آماده می‌شود، قهوه اسپرسو است؛ بنابراین برای سرویس دهی مناسب باید با درجه آسیاب قهوه اسپرسو آشنا باشید و بدانید که برای تهیه این نوشیدنی به قهوه با آسیاب ریز نیاز دارید یا درشت؟ 

برای تهیه قهوه اسپرسو، دانه‌های قهوه باید به‌صورت ریز آسیاب شوند. زمانی‌که درجه آسیاب دانه‌ها ریز باشد، آب به‌خوبی با قهوه ترکیب شده و عصاره کامل و غنی قهوه استخراج می‌شود. در‌صورت استفاده از دانه‌های قهوه با آسیاب درشت، اسپرسو آماده شده کم‌رنگ و رقیق خواهد بود. درشت بودن آسیاب باعث می‌شود که آب به سرعت و بدون استخراج کافی عصاره و طعم‌های قهوه از دانه‌ها عبور کند. در نتیجه اسپرسویی با اسیدیته پایین و عطر و طعم ناکافی خواهید داشت.

بنابراین برای دستیابی به کیفیت مطلوب و غلظت مناسب اسپرسو، دانه‌ها باید به‌صورت ریز آسیاب شوند. آسیاب ریز اجازه می‌دهد که آب به مدت طولانی‌تری با قهوه تماس داشته باشد. این موضوع به استخراج کامل عصاره قهوه کمک می‌کند. با استفاده از دانه‌های ریز برای تولید اسپرسو، کف یا خامه قهوه نیز بیشتر می‌شود. تهیه بهترین دستگاه اسپرسو ساز صنعتی برای کافی شاپ هم بر کیفیت و سرعت آماده‌سازی قهوه تاثیر می‌گذارد و کمک می‌کند که سرویس‌دهی بهتری به مشتریانتان داشته باشید.

درجه آسیاب ریز مناسب قهوه اسپرسو

درجه آسیاب ریز مناسب قهوه اسپرسو

درجه آسیاب قهوه ترک باید بسیار ریز و شبیه آرد باشد

آسیاب ریز بهترین درجه برای تهیه قهوه ترک است. دانه‌های قهوه باید به قدری ریز آسیاب شوند که پودر نرمی مانند آرد به دست بیاید. برای تهیه قهوه ترک به این دلیل از آسیاب ریز استفاده می‌شود که در فرآیند دم‌آوری هیچ‌گونه فیلتری به کار نمی‌رود و قهوه به‌طور مستقیم با آب گرم ترکیب می‌شود. با انتخاب آسیاب ریز برای دم کردن قهوه ترک، نوشیدنی با قوام بیشتر و طعم اصیل‌تری خواهید داشت. هنگام تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی به جزییاتی‌‌ مانند‌ تهیه قهوه جوش مناسب برای قهوه ترک نیز توجه داشته باشد.

آسیاب درشت بهترین درجه آسیاب قهوه فرانسه

برای دم کردن قهوه فرانسه بهتر است از دانه‌های قهوه با آسیاب درشت استفاده کنید. این موضوع چند دلیل اساسی دارد. اول اینکه انتخاب درجه آسیاب درشت باعث جلوگیری از رد شدن قهوه از فیلتر دستگاه فرنچ پرس می‌شود. دانه‌های درشت به زمان بیشتری برای استخراج طعم و عطر نیاز دارند. این درجه آسیاب با فرایند دم کردن طولانی‌ قهوه در فرنچ پرس هماهنگ است. همچنین با استفاده از پودر قهوه‌ای که با درجه درشت آسیاب می‌شود، قهوه فرانسه تلخی کمتر و طعم اصیل‌تری خواهد داشت. دانه‌های آسیاب شده قهوه برای تهیه قهوه فرانسه باید شبیه به نمک دریایی باشد.

استفاده از درجه آسیاب درشت برای تهیه قهوه فرانسه

استفاده از درجه آسیاب درشت برای تهیه قهوه فرانسه

تنظیم درجه آسیاب قهوه بر‌اساس دستگاه قهوه ساز 

وسیله‌ای که می‌خواهید قهوه را با آن دم بیاورید یکی دیگر از مواردی است که درجه آسیاب قهوه را تعیین می‌کند. به‌طورکلی قهوه‌ اسپرسو را می‌توان با استفاده از موکاپات یا دستگاه‌های قهوه‌ساز صنعتی آماده کرد. توجه داشته باشید که قیمت وسایل کافی شاپ با‌توجه‌به نوع اتومات یا دستی بودن آن‌ها متفاوت خواهد بود. 

در اکثر کافی شاپ‌ها از قهوه‌سازهای صنعتی برای تهیه این نوشیدنی پر‌طرفدار استفاده می‌شود. در ادامه به این نکته اشاره خواهیم کرد که برای دم کردن قهوه با هر‌یک از این دستگاه‌ها به پودر قهوه با چه درجه آسیابی نیاز دارید. 

درجه آسیاب قهوه برای موکاپات؛ درجه آسیاب در حد متوسط یا نیمه ریز

برای تهیه قهوه با دستگاه‌هایی با فشار کمتر، درجه آسیاب قهوه باید در حد متوسط تا نیمه ریز باشد. در‌واقع آسیاب دانه‌ها برای تهیه قهوه با موکاپات شبیه به شکر دانه ریز است. این درجه آسیاب برای ایجاد فشار مناسب در داخل موکاپات و استخراج بهینه طعم و عطر قهوه امری حیاتی محسوب می‌شود. آسیاب بیش از حد ریز ممکن است مانع جریان آب شود و فشار بالایی به دستگاه وارد کند. توجه داشته باشید که آسیاب دانه‌های از حد متوسط بیشتر نباشد. زیرا در‌صورت استفاده از آسیاب درشت برای تهیه قهوه با موکاپات، نوشیدنی شما رقیق می‌شود و طعم دلخواهتان را نخواهد داشت.

آسیاب درجه متوسط برای تهیه قهوه با موکاپات

آسیاب درجه متوسط برای تهیه قهوه با موکاپات

تنظیم درجه قهوه آسیاب در صورت استفاده از قهوه‌ساز صنعتی 

برای تنظیم درجه آسیاب قهوه در‌صورتی‌که قصد استفاده از دستگاه قهوه‌ساز صنعتی دارید، باید به نوع دستگاه و نوع نوشیدنی مورد‌نظرتان توجه داشته باشید. به‌طور کلی برای دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی، از آسیاب بسیار ریز استفاده می‌شود. دستگاه‌های قهوه‌ساز صنعتی آب داغ را با فشار بالا به پودر قهوه منتقل می‌کنند. در نتیجه دانه‌های قهوه باید با درجه بسیار ریز آسیاب شوند تا مقاومت کافی در برابر فشار آب داشته باشند. این موضوع اجازه می‌دهد تا عصاره قهوه به‌خوبی استخراج شوند و نوشیدنی شما طعم و عطر بهتری داشته باشد. 

با انتخاب آسیاب بسیار ریز، ترکیبات طعم‌دهنده و عطر قهوه به‌طور کامل استخراج می‌شود. همچنین با‌توجه‌به اینکه دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی با فشار بالا کار می‌کنند، آسیاب ریز به ایجاد مقاومت مناسب در برابر آب گرم کمک می‌کند. با انتخاب قهوه با درجه‌ آسیاب ریز میزان کرم و خامه بیشتری هم روی قهوه ایجاد می‌شود.

آسیاب بسیار ریز برای تهیه قهوه با دستگاه قهوه‌ساز صنعتی

آسیاب بسیار ریز برای تهیه قهوه با دستگاه قهوه‌ساز صنعتی

نکات مهمی که برای انتخاب درجه آسیاب قهوه باید بدانید 

به‌طورکلی دانه‌های قهوه با 5 درجه بسیار درشت، درشت، متوسط، ریز و بسیار ریز آسیاب می‌شوند. علت تفاوت در درجه آسیاب به دلیل تنوع نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوع دستگاه‌هایی است که برای تهیه قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه نکاتی مهمی که برای انتخاب درجه آسیاب قهوه باید در نظر گرفته شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم: 

  • آسیاب درشت: برای قهوه‌هایی که با آب تماس طولانی‌تری دارند، مانند قهوه فرانسه و قهوه سرد دم، آسیاب درشت مناسب است.
  • آسیاب متوسط: برای قهوه‌هایی که با فشار بالای آب دم می‌شوند، مانند قهوه اسپرسو و موکاپات، درجه آسیاب متوسط مناسب است.
  • آسیاب ریز: برای قهوه‌هایی که به سرعت دم می‌شوند و زمان کوتاهی برای دم‌آوری دارند، مانند قهوه ترک، درجه آسیاب ریز مناسب است.
  • نوع دانه قهوه: دانه‌های قهوه رست شده تیره به‌طور کلی به آسیاب ریزتر نسبت به دانه‌های قهوه رست‌ شده روشن نیاز دارند.
  • تازگی قهوه: قهوه تازه رست شده به طور کلی به آسیاب ریزتر نسبت به قهوه کهنه تر نیاز دارد.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از افراد درجه آسیاب قهوه را با‌توجه‌به سلیقه‌شان انتخاب می‌کنند. با خرید یک دستگاه آسیاب با‌کیفیت نیز می‌توانید پودر قهوه‌ای یکنواخت تهیه کنید که به دم‌آوری بهتر قهوه کمک می‌کند.

تهیه قهوه با عطر و طعم اصیل با انتخاب درجه مناسب آسیاب قهوه 

در این مقاله با بررسی نوع نوشیدنی و دستگاه‌هایی که برای تهیه قهوه استفاده می‌شود، با بهترین درجه آسیاب قهوه آشنا شدیم. انتخاب صحیح درجه آسیاب تاثیر مستقیمی در نتیجه نهایی و تهیه یک قهوه با عطر و طعم عالی دارد. به همین دلیل انتخاب درجه آسیاب مناسب برای قهوه یک موضوع مهم و حیاتی برای صاحبان کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها محسوب می‌شود. 

درجه آسیاب باید متناسب با نوع دستگاه قهوه‌ساز و نوع نوشیدنی در نظر گرفته شود. برای اسپرسو، آسیاب بسیار ریز مورد‌نیاز است تا فشار بالای دستگاه را تحمل کرده و طعم کاملی را استخراج کند. برای قهوه ترک و قهوه فرانسه، آسیاب‌های بسیار ریز و درشت به ترتیب مناسب هستند. فراموش نکنید برای ایجاد یک تجربه عالی از نوشیدن یک قهوه خوش عطر و طعم، انتخاب دستگاه قهوه‌ساز نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است. اگر برای انتخاب بهترین دستگاه قهوه‌ساز صنعتی برای کافی شاپ و کافه‌تان نیاز به راهنمایی دارید، از طریق شماره‌های درج شده در سایت می‌توانید با کارشناسان البرز تجهیز در تماس باشید.

WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.