Support
alborztajhiz logo
close

دستگاه فلافل زن چیست ؟

دستگاه فلافل زن چیست ؟

معرفی انواع دستگاه فلافل زن صنعتی

دوستای عزیزم سلام امیدوارم هر جا هستین شاد و پیروز و سلامت باشید. امروز می‌خواهم در مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ راجع به یکی از مهمترین دستگاه‌ها در حوزه‌ی تجهیزات ساندویچی صحبت کنم که با ورودش به بازار ایران تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کرد. با من همراه باشید.

 

فیلم مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ مشاهده کنید 

 

دستگاه فلافل زن صنعتی چیست ؟

اصلا دستگاه فلافل زن چیست ؟ چه کاربردی داره؟ در این مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ باید بگوییم که قبل‌تر از این این مغازه های فلافلی از دستگاه های فلافل زن دستی استفاده می کردند که مخصوصا خیلی از ما زمانی که آبادان میریم میبینیم که این چرخی های خیلی عالی که فلافل را دارند می‌فروشند آن‌ها با فلافل زن دستی فلفل هایشان را می زنند. بعد از گذشت مدت زمانی صنعتگران ما به این فکر افتادند که بیایند و یک دستگاهی را تولید بکنند که این فروش عجیب فلافلی که توی هر فست فود فلافلی اتفاق میفته را بتوانند کنترل و مدیریت بکنند. این اتفاق افتاد که فلافل زن صنعتی وارد بازار ایران شد. حالا اصلا این دستگاه فلافل زن چیست ؟

دستگاه فلافل زن چیست ؟

دستگاه فلافل زن چیست ؟

فلافل زن صنعتی دستگاهی است که در مدت زمان کوتاه، تعداد زیادی فلافل را برای شما تولید می کند. حالا شما متناسب با نیازتان و میزان فروشتان و فضایی که توی مغازه دارید اختصاص میدید به این دستگاه، می آیید و آن مدل مورد نظر را انتخاب می کنید. دستگاه فلافل زن صنعتی کلا 2 ساختار کلی داره:

یکی فلافل زن رومیزی صنعتی 

یکی فلافل زن ریلی صنعتی

که حالا می‌خواهم هر کدام از این‌ها را به صورت جداگانه برای شما عزیزان توضیح بدهم.

معرفی دستگاه فلافل زن رومیزی

در این مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ به شما میگوییم که اصلا این دستگاه فلافل زن رومیزی چند مدل دارد؟ چه تعدادی فلافل می توان از آن خروجی گرفت و چطوری می توانید ازش استفاده کنید دستگاه فلافل زن رومیزی کلا 3 ساختار کلی دارد:

یکی دستگاه فلافل زن تک نازل یعنی دستگاه فلافل  زن رومیزی تک نازل است

دومی دستگاه فلافل زن رومیزی 2 نازل 

سوم دستگاه فلافل زن رومیزی 3 نازل است.

نازل آن تعداد فلافلی است که همزمان با هم از کیت سفید گردی که جلوی دستگاه قرار دارد، به آن میگویند نازل.

دستگاه فلافل زن چیست ؟ حالا کلا این دستگاه ها همشون شبیه هم اند، یعنی فلافل زن رومیزی تک نازل، دو نازل، سه نازل همشون شبیهه هم اند. هیچ تفاوتی هم با هم ندارند. اما تو میزان ارائه‌ی سرویس این ها با هم متفاوت اند. کلا روی این دستگاه‌ها یک برد دیجیتال دارد که زیرش دکمه دارد این برده دیجیتال چیکار می‌کند؟ تعداد فلافل را در ساعت برای شما می‌شمرد . اینکه مثلا شما در ساعت چند فلافل خروجی می گیرید یا این که می‌توانید بهش فرمان بدید که هر نازل، هر یک، دو و یا سه فلفلی که  انداخت صبر بکند و بعد سری بعدی را بیندازد و یا می توانید بهش فرمان بدید که مثلا 200 تا فلافل خروجی گرفتید ازش دستگاه استوپ بکند. اینجوری شما می‌توانید خروجی فلافل را تنظیم بکنید. دستگاه فلافل زن تک نازل تقریبا تا 1600، 1700 تا در ساعت به شما فلافل سرویس می دهد. دو نازل تقریبا حدود 3000 الی 2600، 2700 تا و سه نازل تا 4000 فلافل در ساعت را شما می توانید ازش خروجی بگیرید.

دستگاه فلافل زن رومیزی

دستگاه فلافل زن چیست ؟

در مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ یک نکته‌ای را دقت بکنید، این نازل‌هایی که ازش فلافل میفته خیلی مهمه که چه جنسی داشته باشد. دقت کنید از جنس سرامیک باشد چون سرامیک مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد حالا بهتون توضیح میدم چرا. البته اگر از آن مدل های پلاستیکی بخرید این ها بعد از یک مدتی ریش ریش می شوند و ظاهر خوشایندی پیدا نمی‌کند و مجبور می شوید که عوضش بکنید و از نظر بهداشت طبیعتا  مضراست و سیاه می شود.

 

یک نکته ::: چرا نازل فلافل زن باید از جنس سرامیکی باشد ؟

 

این که در ومقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ گفتم بعدا بهتون توضیح میدم که چرا باید سرامیکی باشد؟ دستگاه فلافل زن رومیزی را شما باید بذارید روی سرخ کن. یک سرخ کن های مخصوص فلافل زن هست که خود دستگاه فلافل زن در پشت سرخ کن قرار می‌گیرد و لگن‌ها در جلوی سرخ کن اند  که فلافل زن رومیزی با اون چرخ‌هایی که در زیرش هست به راحتی به سمت چپ و راست حرکت می‌کند و روی این سرخ کن ‌ها که می‌تواند روی این لگن‌های سرخ کن تک لگن باشد دو لگن باشد و یا 3 لگن باشه و حتی 4 لگن. می‌توانید خروجی فلافل را مدیریت بکنید. فاصله‌ی کیت نازل فلافل زن تا سرخ کن تقریبا بیشتر از4، 5 سانت نیست و این حرارت زیاد روغن که 20 لیتر روغن در آن مخزن جای می گیرد  که حرارتش زیاده و این حرارت آسیب می زند به کیت خروجی فلافل  و به همین خاطر از جنس سرامیک باشد خیلی بهتر است.

نازل دستگاه فلافل زن

دستگاه فلافل زن چیست ؟

 

 

نکته دوم :: بهترین نوع سرخ کن دستگاه فلافل زن چیست ؟

 

در مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ راجع به سرخ کن فلافل زن صحبت کردم .  سرخ کن فلافل زن چه بهتر است که کاملا با ساختارهای استاندارد تولید شود . سرخ کن دستگاه فلافل زن رو میزی دو ساختار کلی دارد : یک مدلش هست که خیلی ساده است، لگن بن ماری داخلش قرار می گیرد که هم تک لگن هم دولگن، سه لگن و چهار لگن تولید می شود. لگن‌های یک یکم و یا یک دوم روش قرار می گیرد، از زیر حرارت می خورد به لگن های بن ماری، روغن داغ میشه و شروع به جوش  زدن می‌خورد و از داخل فلافل زن هم فلافل داخلش ریخته می شود و به هر ترتیب پخته می شود. یک مدل دیگه سرخ کن فلافل زن داریم که  خیلی حرفه‌ای‌تر از این است. این سرخ کن هم ترموستات و هم ترموکوبل و هم فندک اتومات دارد و هم شیر برقی دارد. یعنی علاوه بر اینکه شما این سرخ کن را به گاز وصل می‌کنید باید آن دستگاه شیر برقی هم به برق هم بزنید. خب این سبب می شود که روغن دیرتر بسوزد و از بین برود و می‌تواند باعث شود که فلافل شما نسوزد. میتوانید روی مثلا درجه‌ی 150 درجه سانتی گراد بذارید بعد دیگر شما می‌دانید چقدر تایم دارید برای اینکه فلافل بپزه؛ 3 دقیقه، 4 دقیقه، 5 دقیقه، دقیقا متناسب با آن زمان شما فلافل را خروجی می گیرید. یک فلافل ترد درجه یک عالی می توانید از این سرخ کن خروجی بگیرید.  این ساختار فلافل زن رومیزی است.

سرخ کن دستگاه فلافل زن

دستگاه فلافل زن چیست ؟

در این مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ بخوانید و بدانید که شما زمانی که فلافل زن رومیزی را میخواهید خریداری بکنید، حتما باید یک سرخ کن باهاش تهیه بکنید که متناسب با نیازتان خروجی را تنظیم بکنید. مسئله‌ی اصلی اینجاست که فلافل زن رومیزی که شما می‌گیرید مثلا ممکن است فلافل زن رومیزی دونازل بگیرید و توقع داشته باشید که 3000 تا فلافل در ساعت ازش خروجی بگیرید با یک دونه سرخ کن تک لگن و این امکان پذیر نیست. برای خروجی 3000 فلافل در ساعت، یک سرخ کن فلافل سه مخزن بزرگ شما نیاز دارید و این را در نظر داشته باشید، برای راه‌اندازی خط تولید فلافل حتما باید با یک مشاور و متخصص حرفه ای در ارتباط باشید که بتواند این ساختار را برای شما تنظیم بکند، مدیریت و طراحی بکند و دقیقا دستگاه متناسب با نیازتان را به شما بفروشد.

معرفی دستگاه فلافل زن ریلی اتوماتیک

دستگاه فلافل زن چیست ؟ یک دستگاه خیلی عالی که دیگر که اصلا نیازی نیست شما فلافل را از داخل مخزنش بردارید کاملا اتوماتیک است. از این طرف دستگاه تولید فلافل، فلافل را روی ریل می اندازد، و از روی ریل آرام حرکت کرده و وارد سرخ کن می شود، در طول مدت مسیر سرخ کن می‌پزه و از قسمت انتهایی ریخته میشه داخل لگن بن ماری.  این پروسه را بهش دستگاه فلافل زن ریلی اتوماتیک می گویند که شما در خیلی از فلافل فروشی‌ها و فست فود های فلافلی که فروش خیلی زیادی دارند از فلافل زن ریلی برای فروش فلافل استفاده می کنند. خیلی از عزیزان میایند کارگاه تولید فلافل بسته‌بندی راه اندازه می کنند که  بهتر است آن‌ها هم از فلافل زن ریلی استفاده کنند چون سرعت عمل را بالا می برد مدت زمان تولید را کاهش می دهد و در نهایت شما می توانید یک ساختار سیستماتیک را داشته باشید و لذت ببرید، از تولید فلافل لذت ببرید.

واقعا دستگاه فلافل زن ریلی، خیلی دستگاه فوق‌العاده‌ای است. فلافل زنی که روی فلافل زن ریلی قرار می گیرد یا دو نازل است یا سه نازل و از تک نازل عموما استفاده نمی شود. بیشتر دو نازل و سه نازل استفاده می‌کنند که دقیقا در قسمت ابتدایی ریل دستگاه فلافل زن قرار می‌گیرد و از همونجا شروع می‌کند به خروجی فلافل که حالا دوتا دوتا یا سه تا سه تا آنها را دقیقا می اندازد روی ریل و خیلی عالی این پروسه تا انتها طی می شود.

دستگاه فلافل زن ریلی

دستگاه فلافل زن چیست ؟

 

نکته سوم :: چه نوع دستگاه فلافل زن ریلی را باید خریداری کنید؟

 

دستگاه فلافل زن ریلی که  خریداری می‌کنید آمارهای عجیب و غریبی میدهند 6000 یا 10000 تا در ساعت. این منطقی نیست شما حتما باید این را دقیق با مشاور مطرح بکنید که فلافل زن ریلی که می خواهید بخرید دقیقا چقد بهتون خروجی کی دهد 2000تا 1000 تا یا 3000 تا و اینکه آن محضری که سرخ کن داخلش هست، مهم است یعنی لگنی که روغن داخلش هست و آن ریل از داخلش عبور می کند، مهم است که این مخزن ترموستات داشته باشد چون اگر نداشته باشه قطعا سبب سوختگی سریع روغن شما می شود و هزینه‌ی هنگفتی باید بابت این قضیه پرداخت بکنید.

انواع دستگاه فلافل زن ریلی البرز :

دستگاه فلافل زن ریلی 1/7 متری 1000 تایی

دستگاه فلافل زن ریلی 2 متری 1500 تایی

دستگاه فلافل زن ریلی 2/5 متری 2000 تایی

نکته چهارم :: کیفیت دستگاه فلافل زن ریلی چگونه باید باشد ؟

دستگاه فلافل زن چیست ؟ بدنه‌ی ریل دستگاه فلافل زن اگر دوجداره باشد، خیلی بهتر است چون از کناره‌ها پرت حرارتی خیلی کمی دارید. ورقه استیلی که  برای تولید این ریل استفاده می شود خیلی مهم است. این که شما از ورق 5 دهم استفاده می کنید یا ورق یک میل، طبیعتا روی قیمت ریل دستگاه فلافل زن ریلی تاثیر دارد و خیلی از جاها قیمتی که شما می‌پرسید، قیمت کمی به شما می دهند و خیلی جاها هم  قیمت بالاتری به شما می فروشند و ادعا می‌کنند که از متریال خیلی عالی دارد استفاده می شود، قطعا همینطوره است . این اختلاف قیمت دلیلش ورقی است که برای تولید ریل دستگاه فلافل زن دارد استفاده می شود و همین طور خود دستگاه فلافل زن که اصلا ورق استیلی که براش به کار رفته چه  ورقی است و یا موتوری که داخلش هست، تمام این ها روی قیمت دستگاه فلافل زن تاثیر دارد.

::: مقاله ی مشاوره راه اندازی فلافلی :::

دستگاه فلافل زن چیست ؟ این را حتما در نظر داشته باشید فلافل زن ریلی که می‌خواهید بخرید چون طبیعتا مبلغ بالاتری از فلافل زن رومیزی می خواهید پرداخت بکنید. این را در نظر داشته باشید، حتما با مشاور مطرح بکنید که تمام این ساختار و تمام این متریال را برای شما توضیح بدهند و عزیزانی که میخواهند یک کسب و کار کوچکی راه‌اندازی بکنند بهتر است که از فلافل زن رومیزی با سرخ کن استفاده بکنند تا بعد از اینکه کسب و کارشان انشالله گرفت و پول زیادی را از مشتری ها به دست آوردند، می‌توانند یک ریل دستگاه فلافل زن ریلی را جدا بخرند و همان دستگاه فلافل زن را بزارند روی ریل و ازش استفاده کنند.ممنونیم از اینکه در مقاله ی دستگاه فلافل زن چیست ؟ با ما همراه بودید .

مشاهده ی فیلم انواع دستگاه فلافل زن 

WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.