Support
alborztajhiz logo
close

معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری

تارخچه ی مرغ سوخاری

برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری باید بدانید که سالها پیش در ایالت کنتاکی فردی به نام آقای ساندرز زندگی می کرد این شخص رستوران داری بود که تمام نکات ایمنی و بهداشتی رستوران را به زیبایی رعایت می‌کرد . به گونه ای که بعد از گذشت مدت زمانی فرماندار کنتاکی به ایشان لقب کولونل را داد و همین امر یک آوازه و شهرتی بسیار عالی برای ایشان به ارمغان آورد . سرهنگ ساندرز تلاش می‌کرد مرغ را به گونه ی خاصی طبخ کند ایشان توسط پودر خاصی مرغ را مرینیت می‌کرد و در داخل دستگاه بخارپز این مرغ را سرخ می کرده اما در انجام این کار با مشکلات بسیار زیادی روبرو بود به گونه‌ای که مرغ بسیار  پخته میشد و یا در بعضی از موارد روی مرغ می سوخت و داخل آن خام می ماند و همین امر یک دغدغه بزرگ برای سرهنگ ساندرز بود تا بتواند یک عادت غذایی را در بین مردم تغییر دهد . در این مقاله ی معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری به شما میگوییم که این هدف برای ایشان بسیار بزرگ بود تا بتواند یک غذای جدیدی را به عرصه جهانی معرفی بکند و این هدف را در سر می‌پروراند بعد از گذشت مدت زمانی یکی از دوستان کولونل ساندرز شخصی که دکترای مهندسی مکانیک داشت دستگاهی را طراحی کرد که در فشار بسیار بالا و روغن بسیار داغ بتواند مرغ مورد نظر ایشان را پخت کند و همین اتفاق افتاد و شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که این غذای بسیار خوشمزه و فوق العاده تحت عنوان مرغ کنتاکی به بازار معرفی شد و با استقبال بسیار زیادی مواجه گشت .
مرغ سوخاری یا همان مرغ کنتاکی یواش یواش به یک عادت غذایی تبدیل شد و در سرتاسر آمریکا مردم بسیار زیادی هر روز مبالغی را پرداخت می‌کردند و مرغ سوخاری نوش جان می کردند . مدتی که گذشت این غذا به اروپا صادر شد و سرهنگ ساندرز برند خود را تحت عنوان KFC ثبت کرده و به صورت رستوران های زنجیره ای در سرتاسر آمریکا گسترش داد و همین رستوران ها در اروپا و آسیا نیز تاسیس شد و یک عادت غذایی جدید در سطح جهانی خلق شد تحت عنوان مرغ سوخاری . با پیدایش مرغ سوخاری این صنعت نیز قدرت و وزن بسیار زیادی به خود گرفت و به یکی از زیر شاخه های اصلی تجهیزات فست فود تبدیل شد . به گونه ای که کمپانی های بزرگی ظهور کردند تا بتوانند دستگاه های پخت مرغ سوخاری را تولید کرده و به دنیا عرضه کنند شرکت های بسیار قدرتمند و بزرگی همچون HENNY PENNY و همینطور BKI بعد از پیدایش مرغ سوخاری توسط سرهنگ ساندرز این شرکت‌ها نیز ظهور کرده و این تکنولوژی را هرچه جدید تر و سریعتر به بازار عرضه کردند و با صادرات رستوران های کی اف سی در سرتاسر دنیا و تغییر عادات غذایی همزمان اینکه این شرکت ها محصولات خود را تحت عنوان تجهیزات پخت مرغ سوخاری به سرتاسر جهان صادر کردند و همین امر باعث شد تا افراد بیشتری به سمت خرید و فروش تجهیزات پخت مرغ سوخاری و معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری و همینطور گشایش رستوران های بسیار زیادی تحت عنوان KFC تمایل پیدا کنند .
معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری

معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری

برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری باید بدانید که تجهیزات پخت مرغ سوخاری به دسته های مختلف تقسیم میشود و زیر مجموعه های زیادی دارد و این زیرمجموعه‌های تجهیزات پخت مرغ سوخاری همان دستگاه ها و لوازمی است که این دسته بندی بسیار عالی و فوق العاده را تشکیل می دهد امروز تجهیزات پخت مرغ سوخاری یکی از زیر شاخه های اصلی تجهیزات فست فود به حساب می‌آید دستگاه پخت مرغ سوخاری ،دستگاه پودر زن ، بردینگ ، دستگاه سس زن یا مرینیتور و همینطور دیسپلی و یا گرمخانه مرغ سوخاری و سرخ کن های صنعتی از قسمتهای اصلی آماده سازی و تولید پخت مرغ سوخاری به حساب می آیند .

دستگاه مرغ سوخاری 

عزیزان گرامی باید بدانید که برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری ، دستگاه پخت مرغ سوخاری اصلی ترین دستگاه از دسته تجهیزات پخت سوخاری به حساب می‌آید این دستگاه کار اصلی آن پخت مرغ سوخاری می باشد یعنی شما مرغی را که مرینت شده و پودر زده شده در داخل دستگاه مرغ سوخاری می‌اندازید و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی مرغ پخته شده بسیار لذیذ را به شما تحویل می دهد . این دستگاه در ابتدا در نمونه‌های بسیار معمولی تولید میشده اما بعد از گذشت مدت زمانی با تکنولوژی پیشرفته ارائه شد و امروز این دستگاه به گونه ای است که شما به زیبایی حتی می توانید روغن داخل دستگاه را هر روز یا در وعده های مختلف تسویه کنید و همینطور برنامه های پخت مختلف را به این دستگاه بدهید تا شما بتوانید هم مرغ سوخاری از آن دریافت کنید و یا بتوانید ماهی سوخاری از آن دریافت کنید و یا میگو سوخاری و قارچ سوخاری و هر محصول دیگری پتوانید با آن پخت کنید . امروزه کمپانی های بسیار زیادی هستند که دستگاه پخت مرغ سوخاری تولید می‌کنند اما سه کمپانی بزرگ در آمریکا هستند که با کیفیت بسیار عالی و وجه تمایز بسیار زیادی تولید کرده و به بازار جهانی عرضه کرده اند و در این صنعت پیشرو هستند .

دستگاه بردینگ مرغ سوخاری ( پودر زن )

از دیگر دستگاه هایی که در حوزه معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری کاربرد بسیار زیاد و فراوانی دارد دستگاه بردینگ میباشد . دستگاه بردینگ دستگاهی است که به واسطه آن می‌توانید مرغ را پودر بزنید و اصطلاحاً دستگاه پودر زن به آن می‌گویند . با 2 ساختار تولید می شود یک مدل آن تک لگن و دیگری دو لگن می باشد دستگاه بردینگ این فرآیند بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند که با کیفیت بسیار عالی و درجه یک شما بتوانید مرغ سوخاری خود را پودر بزنید و تمام آن مرغ های اسپایسی پولکی و نرمالی که نوش جان می کنید توسط این دستگاه پودر زده می شود پس اینجا می توانیم نتیجه بگیریم که دستگاه بردینگ دستگاه به شدت استراتژیک در زمینه پخت مرغ سوخاری محسوب می‌شود و شما حتما باید از این دستگاه استفاده کرده و کاربردهای آن را بسیار عالی به نتیجه برسانید . بعضی از مشتریان برای اینکه بتوانند تجهیزات مرغ سوخاری را ارزان تر خریداری بکنند از دستگاه بردینگ بدون موتور استفاده می کنند و این کار تقریبا نمی‌توانیم بگوییم که کار اشتباهی است زیرا این دستگاه باید موتور داشته باشد که به واسطه موتور دوباره پودر را به فرآیند تولید برگرداند و این از هدررفت پودر شما بسیار می کاهد و کیفیت پودر شما را بالا می‌برد روی هم رفته این دستگاه بسیار فوق‌العاده است و یکی از ملزومات اساسی خط مرغ سوخاری به حساب می آید .

دستگاه مرینیتور مرغ سوخاری ( سس زن )

در حوزه ی معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری ، دستگاه مرینیتور دستگاهی است که در خط سوخاری از آن برای سس زدن به مرغ استفاده می کنند . مرغ را آماده کرده و داخل دستگاه مرینیتور یا همان سس زن می ریزند و مواد مایع مرینیت مرغ را داخل آن می‌ریزند و دستگاه را روشن می‌کنند و در یک فرآیند بسیار منظم مخزن شروع به گردش می کند و تمام مواد مرینیت را با مرغ ترکیب می‌کند این فرآیند باید بارها و بارها به صورت کاملا منظم و مرتب انجام شود تا بتوانیم مواد مرینیت را کاملاً به مرغ تزریق کنیم مسئله‌ای که هست اگر مرینیت مرغ خیلی خوب انجام نشود طبیعتاً در مرحله پودر زدن هم به مشکل بر میخوریم و در نهایت نمی توانیم یک مرغ خوشمزه و عالی را داشته باشیم مرینیتور کلاً با دو ساختار ساده و وکیوم دار به بازار عرضه می گردد . در زمینه ی معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری  یکی از بزرگترین کمپانی هایی که دستگاه مرینیتور مرغ سوخاری را تولید می‌کند کمپانی کوالیتی آمریکا بوده که مخترعین دستگاه میباشد و تمامی شرکت‌هایی که در دنیا دستگاه مرینیتور تولید می‌کند شرکت کوآلیتی آمریکا میباشد و تولید کنندگان دیگر از دستگاه مرینیتور کمپانی کوالیتی کپی‌برداری کردند . پس می‌توانیم در نظر داشته باشیم که مرینیتور نیز در این ساختار پخت سوخاری و معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری دستگاه کاملا استراتژیک به حساب می‌آید با اینکه خیلی از تولیدکنندگان مرغ سوخاری تصور می‌کنند که می‌توانند مرینیت مرغ را در داخل لگن های بن ماری انجام بدهند ولی این تصور بسیار غلط است و شما حتماً باید با دستگاه مرینیتور این فرآیند را به صورت منظم و دقیق انجام دهید .

دستگاه دیس پلی مرغ سوخاری ( گرمخانه شیشه ای )

زمانی که مرغ مرینیت شده و بعد از آن به آن پودر زده شد و بعد پخته شد بعد از این مراحل وارد دستگاه دیسپلی یا همان گرمخانه شیشه ای میشود برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری باید بدانیم که یک قسمت آماده سازی مرغ سوخاری در داخل دستگاه دیسپلی و یا گرمخانه مرغ سوخاری انجام می‌شود و شما برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوب و عالی دریافت کنید شما حتماً باید از دیسپلی مرطوب و خشک استفاده کنید دلیل اینکه از این دستگاه بهترین شکل استفاده می‌شود بعضی از نوع مرغ را مثل مرغ نرمال ، مثل مرغ اسپایسی به گونه های مختلف در طبقات مرطوب و خشک دیسپلی قرار می دهند تا بتوانند آماده سازی آن با کیفیت بسیار عالی و دقیق انجام شود پس این را بدانید که دستگاه گرمخانه مرغ سوخاری تنها یک دستگاه معمولی نیست دستگاهی است که به واسطه آن قسمت آماده سازی نهایی مرغ سوخاری در آن انجام می‌شود و شما می‌توانید مرغ بسیار ترد و فوق العاده ای را برای مشتری خود سرو کنید . در بعضی از فست فودها زمانی که فروش آنها به اوج می‌رسد قبل از دستگاه دیسپلی یک دستگاه بسیار عالی و فوق العاده را قرار می دهند تحت عنوان دستگاه هولدینگ کابینت که این دستگاه عموما توسط کمپانی هنی پنی تولید میشود . برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری باید بگوییم که هلدینگ کابینت دستگاهی است که مرغ پخته شده را بعد از آنکه از دستگاه مرغ سوخاری خارج کردند داخل سینی چیده و در داخل هلدینگ کابینت قرار می‌دهند و بعد از اینکه مرحله نهایی آماده سازی در هولدینگ کابینت انجام شد از آن به گرمخانه شیشه ای انتقال پیدا میکند . هولدینگ کابینت کمک بسیار عالی و شایانی ایست که شما بتوانید مقدار بیشتری مرغ پخته شده را ذخیره کنید و سرعت سرویس دهی شما را به شدت افزایش می دهد و قسمت نهایی آماده سازی را با کیفیت عالی می تواند به سرانجام برساند پس بهتر است .برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری درخط سوخاری خود حتما از دستگاه هلدینگ کابینت های بزرگ و کوچک استفاده کنید تا یک آماده سازی بی نظیر را به ارمغان بیاورید تا مشتری شما مرغ سوخاری را که نوش جان می کند بسیار عالی و مطلوب برای ایشان تلقی شود .

دستگاه سرخ کن صنعتی مرغ سوخاری

علاوه بر این تجهیزاتی که برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری ارائه شد شما برای راه اندازی خط سوخاری خود باید از یخچال ، فریزر ، میز کار ، سینک و کاتر مرغ و خیلی از تجهیزات دیگر نیز باید استفاده بکنید اما مسئله‌ای که هست در این خط تولید یکی از اصلی‌ترین و استراتژیک ترین دستگاه هایی که در کنار این خط تولید مرغ سوخاری قرار می‌گیرد سرخ کن صنعتی است . سرخ کن صنعتی که به واسطه آن هم می توانید شما سیب زمینی سرخ کنید هم پیاز سوخاری و یا قارچ سوخاری و حتی فیله اسپایسی سوخاری می توانید به مشتری خود سرویس بدهید این را بدانید که سرخ کن صنعتی که درخط پخت مرغ سوخاری خود استفاده می‌کنید حتماً باید کیفیت مطلوب و مرغوبی داشته باشد که بتواند سیب زمینی را در درجه مورد نظر بدون افت دما برای شما سرخ کند و یا اینکه شما میخواهید قارچ سوخاری را که مرینت کردید و پودر زدید ، بتواند سرخ بسیار عالی و فوق العاده به شما ارائه دهد تا بتوانید قارچ سوخاری خود را در کنار مرغ خود همتراز به مشتری خود سرویس بدهید . روی هم رفته این را بدانید که در زمینه ی معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری شما باید از دستگاه سرخ کن صنعتی درجه یک استفاده کنید بهترین نمونه های سرخ کن صنعتی که در بازار موجود می باشند دستگاه سرخ کن صنعتی امپریال و دین می‌باشد اما مسئله‌ای که از امروز با افزایش قیمت ارز قیمت دستگاه های امریکایی به شدت افزایش پیدا کرده و خیلی از مشتریان به سمت خرید سرخ کن های صنعتی ایرانی پیش می‌روند . برای معرفی تجهیزات پخت مرغ سوخاری نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است سرخ کن های صنعتی ایرانی را باید خریداری بکنید که با ساختار دین و یا امپریال تولید شده باشد یعنی حرارت به صورت غیر مستقیم باشد و شیر برقی بسیار عالی و قدرتمندی بر روی آن وصل شده باشد و ترموستات این دستگاه با دقت نظر بسیار بالا عمل بکند و همینطور ورق استیل که برای تولید این سرخ‌کن استفاده شده باید از جنس درجه یک و مرغوب باشد تا شما بتوانید یک نتیجه‌گیری فوق العاده در تولید این محصولات خود توسط سرخ کن صنعتی دریافت کنید .
روی‌هم‌رفته تجهیزات مرغ سوخاری یکی از لذت‌بخش‌ترین تجهیزاتی است که در حوزه ماشین آلات فست فود خرید و فروش می‌شود و خیلی از مشتریان برای انجام این کار لذت وافری می‌برند زیرا این فرآیند به صورت یک خط تولید منظم انجام می پذیرد و هم برای تولید کننده بسیار لذت بخش است و هم محصولی که تولید می شود برای مشتری بسیار حائز اهمیت و مهم و خوشمزه تلقی می‌شود این را بدانید که مرغ سوخاری آنقدر حائز اهمیت است که بعد از گذشت سالیان سال هنوز که هنوزه یکی از اصلی ترین غذاهای مردم جهان تلقی می شود غذایی که در قبل تر از سرهنگ ساندرز وجود نداشت و سرهنگ ساندرزی که با اختراع این غذا توانست عادت خوراک ملتی را تغییر دهد و یک خوراکی بسیار عالی را تولید کند که در عادت غذایی مردم جای گیرد و تقریباً هر کدام از ما هفته ای یکبار دوست داریم مرغ سوخاری نوش جان کنیم .
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.